Tijdens de kunstdagen in 2012 presenteerde ik ’tekenen met schaapswol’ voor het eerst. De Kloostertuin van het klooster in Wittem fungeerde toen als decor voor deze levensgrote tekening in de vorm van een gordijn.
Dit werk zijn 10 verschuifbare lappen van elk 1 meter breed en 3 meter lang. Het beeld (oppervlakte, breedte, diepte) verandert niet alleen door het standpunt dat de toeschouwer inneemt. Hij kan ook zelf ingrijpen. Er kan geschoven worden voor een doorgang, er kan een tekening gecreëerd worden, er mag worden gevoeld, er kan worden deelgenomen aan het werk en nog meer.
Oorspronkelijk was het de bedoeling om het gordijn te maken voor een locatie met mensen en schapen. In afwachting van een goede gelegenheid, werd ik uitgenodigd om deel te nemen aan deze kunstdagen. Met de kloosterlingen (herders) en het volk (schapen) in mijn achterhoofd heb ik dit kunstwerk gemaakt voor in de Kloostertuin van Wittem.
In 2014 presenteerde ik het in Terblijt tijdens “Last Rose of Summer” op het Plateau van Margraten in de tuin van Jaak Crasborn en Ineke Vanden Braak. Afhankelijk van je standpunt graasden hun schapen op de achtergrond of voorgrond.
In 2022 heb ik het naast de schapen op landgoed Beijlshof geïnstalleerd op Kunstmanifestatie Beijlshof in Heythuysen.